محل تبلیغات شما

آموزش سئو,سئو سایت,فاكتورهای رنكینگ گوگل

به جهت احترام به درخواست های مكرر شما دوستان عزیزم، از امروز شروع میكنم به ارائه مراحلی منحصربفرد كه به شما كمك میكند عوامل رتبه بندی گوگل و محل قرارگیری سایتتان در نتایج جستجو (SERP) را بشناسید.

البته قبلا خیلی جامع تر به 200 فاكتور گوگل در بخش آموزش سئو سایت اشاره كردم اما این سلسله مقالات كتاب آموزش سئو جدیدی كه در زمینه فاكتورهای  رنكینگ گوگل  منتشر خواهد شد به روزتر بوده و یادگیری دقیقی اینها در كنار توضیحات جامع قبلی بسیار كاربردی خواهد بود.

ما عوامل را به قطعات پازل مانندی تقسیم میكنیم كه با چینش آنها در كنار یكدیگر نهایتا به شمایلی درست و كامل از رتبه بندی گوگل میرسیم. به نظر می رسد كه صدها سیگنال وجود دارد و ما نمیتوانیم هرگز صددرصد از همه پارامترهای دخیل در ماجرا مطمئن باشیم. همچنین الگوریتم گوگل هر ساله هزاران بار تغییر میكند، بنابراین معیاری است كه دائما در حال تغییر است اما ما سعی میكنیم با بهترین عملكرد همواره آپدیت و  دقیق باشیم. در بخش های بعدی بطور مفصل در خصوص عواملی چون محتوا، لینكها، یادگیری ماشین، گسترش سایت، دامنه،  موبایل، سرعت و … صحبت خواهیم كرد. ابتدا اجازه دهید بطور ساده المانهایی كه گوگل برای رنك دادن به صفحات شما استفاده میكند را با هم بررسی كنیم.

فاكتور صفحه : 1-10

تگ عنوان

همانطور كه در مقالات قبلی عنوان كرده ام، این تگ در سایت استفاده می شوند تا به گوگل و بازدیدكنندگان بگویند سایت شما بطور دقیق در چه موردی فعالیت می كند. بر طبق اعلام MOZ، تگ های عنوان یكی از مهمترین عوامل سئو صفحه بشمار میروند. در اینجا توضیحاتی در خصوص تاثیرگذاری آنها روی رنك صفحه شما ارائه خواهیم كرد :

  1. كلمات كلیدی كه مایل هستید در آنها رنك پیدا كنید را در تگ عنوان قرار دهید.
  2. هر كلمه كلیدی كه به تگ عنوان نزدیكتر باشد از اهمیت بیشتری برخوردار میشود و وزن بیشتری را دریافت میكند (منظورم دقیقا این است كه عبارت كلیدی خود را در ابتدای عنوان قرار دهید).

كلمه كلیدی اصلی – كلمه كلیدی ثانویه | نام تجاری

  1. تگ عنوان شما بایستی توسط كاربر انسانی نوشته شود. در نتیجه حسی منطقی در آن ایجاد میشود (بجای یك مشت كلمه كلیدی تولید شده توسط ربات!).
  2. تگ عنوان خود را در سراسر وبسایتتان تكرار نكنید چرا كه میتواند تاثیری عكس داشته باشد (منظورم دقیقا این است كه یك عنوان را حتی در بیش از یك صفحه استفاده نكنید).

عوامل مهمی كه شاید جز سیگنالهای اصلی بشمار نروند ولی تاثیر زیادی دارند:

          مطمئن شوید كه تگ عنوان شما حدود 50-60 كاراكتر باشد (شامل فاصله ها). تگی طولانی تر ممكن است توسط گوگل كوتاه شود. اگر كسی نام برند یا شركت شما را نشنیده است (و جزئی از عبارات كلیدی مهم نیست) آن را در انتهای تگ عنوان قرار دهید.

تگ های H1

تفاوت بین تگ H1 و تگ عنوان كاملا مشخص است: تگ عنوان در نتایج جستجو ظاهر میشود اما تگ عنوان چیزی است كه بازدید كنندگان در صفحه مشاهده میكنند. تیتر یا نام صفحه وب شما در اكثر اوقات به تگ H1 شما شكل میدهد.

در اینجا بایستی نسبت به بعضی موارد در تگ عنوان خود مطمئن شوید:

  1. كلمات كلیدی موردنظرتان بایستی در تگ H1 باشد.
  2. H1 شما می تواند متفاوت از تگ عنوان باشد. البته حتما نبایستی ایگونه باشد! بابت مشابه بودن تگ عنوان و H1 در یك صفحه وب جریمه نخواهید شد (البته اكثر CMS ها این مورد را بطور خودكار ایجاد میكنند)؛ اما تغییر كلمات كلیدی در هردو باعث میشود شانس شما در جستجوهای مختلف افزایش میدهد (اگر بدونید كه الان چه نكته مهمی بهتون یاد دادم باور كنید حداقل تو ذهنتون هم كه شده از امیر قمصری تشكر می كنید!!).
  3. فقط یك تگ H1 در هر صفحه استفاده نمایید. البته اگر از HTML5 استفاده نمایید در هر بخش میتوانید از تگ H1 متفاوتی استفاده كنید.
  4. بخش اصلی محتوای خود را با استفاده از تگ های H2 و H3 بشكنید، اما از آنها بطور منطقی و كم استفاده نمایید.
  5. تگ های H2 و H3 شما بایستی شامل كلمات كلیدی مرتبط باشند. گرچه خودتان تكرار نمیكنید اما بازهم كلمات و عباراتی وجود دارند كه امیدوار هستید در آنها رنك بیابید.

توضیحات متا

  1. توضیحات متا یا همان سئو سایت پاراگرافی كوتاه از متن قرارداده شده در HTMLL یك صفحه وب است كه محتوای آن را توصیف میكند.

گوگل اعلام كرده است كه توصیفات متا، سیگنالی برای رتبه بندی بشمار میروند. اما كیفیت توضیحات روی نرخ كلیك تاثیر میگذارند بنابراین بسیار مهم است در استفاده از این عنصر عاقلانه رفتار نمایید. ارسال خوانا و نسخه قابل فهم بسیار مهم است، چرا كه توضیحات متا به مثابه آگهی تبلیغی برای صفحه موردنظر شما است.

توضیحات متا نباید بیش از 135-160 كاراكتر باشد.

توضیحات سئو را به هیچ عنوان كپی نكنید !

منبع : نیوسئو

چرا سئو خوب سایت همچنان یک استراتژی موفق است؟

ایمیل ماركتینگ چیست و اصول موفقیت در آن

سئو سایت و فاكتورهای رنكینگ گوگل – قسمت اول

تگ ,كه ,صفحه ,استفاده ,گوگل ,كلیدی ,تگ عنوان ,تگ h1 ,است كه ,كلمه كلیدی ,كلمات كلیدی

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Boston Bruins Jersey Wholesale adagiocods niemisano ticretaca پایگاه مقاومت شهید زمانی روستای خلیل کلا شهدای روستای خوش ییلاق Wholesale NHL Pittsburgh Penguins Jerseys: The Favorite of Many Sports Fans. آرشیو Қуръон саодати башар سایت تخصصی موبایل